Alla inlägg under maj 2006

Av MoBetterBlues - 29 maj 2006 00:49

Vi börjar bli få kvarJag sitter och tittar på den stjärnklara himlen och tänker. Ljusen släcks ett efter ett på huset mitt emot och i horisonten börjar det så sakta ljusna. Detta talar för att klockan börjar bli rätt sent. Jag har suttit och beundrat stjärnorna många gånger och önskar att jag hade någon att dela dessa stunder med. Natten är ung och jag är ensam. Inte så att jag inte har kompisar eller familj som bryr sig, jag känner mig bara väldigt ensam. På 25-årsskivan häromdagen så var jag enda singeln. Födelsedagsbarnet gifte sig innan jul och visade stolt upp sitt nyfödda barn för alla. Det är nice, nu är det familjen som gäller. 1:an på söder byttes mot en 4:a i förorten. Det jobbas och tas hand om famlijen. Om jag kunde beskriva hur gärna jag skulle byta allt jag har nu mot att få den där självklara känslan att allt är rätt. Komma till insikt att det här är gussen jag vill leva med resten av livet, nu kör vi. Inte få panik så fort det gått lite för långt och känna mig kvävd. Eller jag känner mig egentligen inte kvävd, jag kan bara inte bestämma mig. Gamla förhållanden spelas upp i huvudet och tankarna går runt. Har jag haft min tjej redan och släppt henne? Borde inte förhållandet med K varit precis det jag ville ha? Förmodligen känns det så just nu för att jag är ensam. Förmodligen känns det så nu för att jag så gärna vill ha den mognare biten, och är rädd att lämnas kvar sist. Siste man till rakning, då alla har hittat sin respektive och man blir inbjuden med armbågen till alla tillställningar som enbart står fyllda med vi-folk. "Tack för hjälpen med vår dator" fick jag höra sist. He he, jag hjälpte ju min polare att köpa den till honom långt innan dom flyttade ihop. Men, nu är det vi och vårt. Det är fint på ett egendomligt sätt. Vi mot världen liksom. Och faaan, vad jag vill ha det.Vi åt middag ihop, jag och vår dator paret. Det lös i ögonen på henne när hon berättade om nya saker på jobbet för sin kille och verkar älska honom fruktansvärt mycket, men på ett sunt sätt. Och detta efter mer än 5 år. Deras nya lägenhet är skitfin och sådär mysig som den brukar bli när man har en tjej boendes där. Små detaljer pryder rummen och tekopparna är köpta i en konstig affär så dom får den där unika och hemtrevliga känslan. Barnen haglar kring mina fötter nu och det är svårt att inte vilja sitta där själv, men först skall det bli en tjej som jag kan slå mig ner med. Känslan av att kunna ge upp allt för henne, och hon allt för mig bara för att få vara tillsammans. Det vore nice... Min polare sade att jag inte skulle misströsta så mycket. När jag vet vad jag skall ta mig till med mitt liv och går in på rätt väg så kommer jag att attrahera rätt tjej. Det är nog ganska logiskt, så först bör jag nog byta jobb och komma in i rätt livsrytm. Denna sommar kommer således att spenderas utan jakt på brud, det som kommer kommer och stjärnorna får visa mig vägen...- MoBetterBlues -

Av MoBetterBlues - 29 maj 2006 00:35

Äntligen slutJag har precis klivit av en 10 dagars period med alldeles för mycket alkohol. Jag vet inte riktigt hur det blev så inbokat men en fredag, lördag, söndag, måndag följdes lätt upp med en onsdag, torsdag, fredag och lördagsavslutningen, 25-års skiva med efterföljande 30-års skiva. Som tur var hade jag ju naturligtvis lyckats med att lova inställelse hos mor på brunch klockan 11 på söndagen. Nu gick ju allting relativt bra ändå, trots att jag var halvseg vid 9 tiden då jag gick upp och lätt illamående när jag väl klivit av cykeln hemma hos mina föräldrar. Dock så satt sconesen fint och den sedvanliga morsdags-liljekonvaljbuketten ingav hurra-rop. Så jag är rätt nöjd trots allt. - MoBetterBlues -

Av MoBetterBlues - 23 maj 2006 21:23

En gammal gubbe...Jag har ibland en ros i min hand,som jag bär till vår plats vid min älskades strand,som unga dansandes i månskenet vi sågs,50 år senare tvingas jag här alldeles alena gå,min ungdoms kärlek fick lämna livet rätt kvickt,inifrån åts upp av kräftan hon fick,i tio år levde jag vid hennes sida,medan hon blev tröttare och kroppen gav vika,nu sitter jag här, en gammal gubbe,med vackra minnen av min kära hustru på vår farstustubbe,och jag minns när vi var unga, friska och krya,genom heta somrar, vårsol, regn och snöyra,men det jag minns mest är den kärlek som gjorde mig hel,ärligheten vi delade, det fanns inga spel,så nu måste jag tillbaka till vår strand med ens gå,rosen har jag med mig för den påminner om oss två...- MoBetterBlues -

Av MoBetterBlues - 23 maj 2006 21:22

Famous faceI don't show my picture, cause I'm kind of famous,the best thing for me is to remain nameless,some people know me from TV,some don't remember where they've seen me,they called, "hey, you're that guy",please let me ride with you cause you're kind of fly,but I don't let whoever into my life,only that special girl that probably will be my wife,so are you my special one??dark hair, dark eyes and a lot of fun??a great smile, intelligent, wiser than most,let me hug you all night by my bedpost?if that's you, we'll maybe start talking or even more,after the movie I might walk you to your door,and under the stars we will kiss each other goodnight,but this is only if your are the one I call "Miss Right"...- MoBetterBlues -

Av MoBetterBlues - 18 maj 2006 22:29

Singelshopping, men för vem?Tanken har ju faktiskt slagit mig att hon inte kommer höra av sig mer. Jag kanske har beräknat det hela fel och sumpar det här nu. Jag var faktiskt allvarlig när jag talade om att jag inte behövde fler tjejkompisar utan ville ha en flickvän. Sen gick det 2 dagar och vips dök hon upp på messengern igen och undrade vad jag gjorde och hur jag mådde. Hon ville ha en andra chans och verkar nu ha glömt hennes eventuelle kille som aldrig har tid med henne. Så det blir en dejt imorgon som kan visa sig vara väldigt intressant. Jag var en inne en sväng på Debenhams idag för att kolla in vad det egentligen innebar med singelshopping. Min väninna som jag skulle gå med hoppade av pga oplanerad jobbkväll och jag tog chansen själv. Jag var ju aningen seg efter gårdagens champions league final och den bärsen för mycket som slank ner vid 23 tiden, men googlade lite på singelshopping och hittade en skön artikel. Den beskrev det hela som om det var överflöd av tjejer som flockades runt killarna och allt verkade fantastiskt. Det var bara att dyka upp där utan att överhuvudtaget göra något och så skulle man kunna gå hem med 10 nya kontakter att börja nysta i. Jag ser mig ju som rätt intelligent och borde ju kunnat räkna ut att det inte riktigt var så bra som jag ville föreställa mig. Det öppnade 19:00 och jag gled på fint manér in strax efter 20. Det var så varmt där inne att efter jag fått min lapp att sätta på bröstet, "öppen för förslag", så han jag gå 3 meter innan glasögonen immade igen. Nåväl, av med jackan, ner med brillorna i fickan, nu jävlar var jag beredd på flockande tjejer i mängder. När jag väl började spana in stället så var det halvtomt och en herrans massa vilsna killar sprang runt och såg halvt om halvt skräckslagna ut. Jag började kolla in vad jag hade för competition där och märkte mer och mer att det var en jävla massa dweebs. Det var ett klientel som jag absolut inte kände mig komfortabel med alls. Jag e ju ett kap, dom där är bara sånna där som precis klarat 14:e graden i Sagan om ringen spelet. Jag kände mig rätt malplacé. Tog en sväng upp till herravdelningen för att se om jag eventuellt kunde klippa till på något grymt, men värmen började göra sig mer än väl påmind. Jag började röra mig neråt där det fanns mer tjejer och hittade väl en handfull jag tyckte var rätt söta. Men det var helt sjukt varmt och när jag för 5:e gången torkade av pannan så började det kännas obekvämt.Jag orkade en kvart där innan jag drog. Så här i efterhand så kunde jag ha gissat att det skulle bli som det blev där. Jag e en tokskön kille, men jag har otroligt svårt med ice-breakern. Jag vet inte varför, men så är det och så länge jag kommer ihåg har jag inte kunnat läsa om en tjej är intresserad heller. Pratar man inte med några tjejer så blir det inga tjejer. Och blir det inga tjejer blir det ingen flickvän... Ganska logiskt!!Min slutsats är att dessa singeljippon inte är min grej. Jag får helt enkelt se till att rycka upp mig, och börja prata med dom jag tycker verkar trevliga som jag möter istället. Så nu inväntar jag morgondagen med spänning så kanske jag slipper det här tramset sen...- MoBetterBlues -

Av MoBetterBlues - 16 maj 2006 22:22

Do you still believe this?Jahopp, då har det gått ett par dagar sen jag satt här och gnällde sist, och ännu mer har inträffat. Senast hade vi ju typ sagt upp kontakten, eller jag hade rättare sagt talat om för henne att jag inte var intresserad av något kompisprojekt och att hon måste bestämma sig. Detta resulterade i att hon ringde mig 18 ggr i fredags och ville absolut att jag skulle komma över för hon ville träffa mig osv osv. Sagt och gjort, så befann jag mig där både fredag och lördag natt, iförd endast kalsonger torrjuckandes efter hennes initiativ. I söndags släppte hon knappt iväg mig till min tvättstugetid utan ville att vi skulle hänga hela dagen och ha det bra. Hur som haver, så hängde hon med mig hem medan jag tvättade och sedan åkte vi till Kista för att shoppa lite åt henne. Utflykten fylldes av mat och stoj och provning av kläder med mig i hytten. Jag fick inte ens sitta i killsoffan där dom andra killarna satt och väntade utan jag skulle minnsan med och tycka och tänka. Väl hemma hos henne på kvällen så åkte kläderna av igen för lite torrjuck, vilket jag ifrågasatte nu för hon ville fortfarande inte kyssa mig. Jag undrade varför vi höll på så och hon svarade stabilt med, hennes standardsvar på jobbiga frågor, "jag vet inte". Sedan visade det sig att hon fortfarande inte pratat med hennes eventuella kille, utan det vara han som ringt hela helgen, när jag var där, då hon vägrade att svara. Då passade jag på att snabbt röra mig hemåt och tipsa henne än en gång att hon skulle prata med honom. Idag kom det då fram att dom hade pratat. Hon hade förklarat att hon inte orkade med någon som inte hade tid att träffa henne. Efter det har han nu börjat skicka sms i tid och otid till henne. Jag förklarade att jag inte ville vara kompis och hon ville bara vara kompis. Efter det kom vi överens om att aldrig höras igen. Jag gissar att hon ringer mig imorgon och försöker patcha upp allting, men det räcker för mig nu. Jag har stött på lite för många veliga brudar som inte vet sitt bästa och alltid väljer den sämsta lösningen. Nä nä, jag är på väg mot better and bigger things, och vill hon inte dela det med mig så är det hennes loss. And that's the double truth, Ruth!!!- MoBetterBlues -

Av MoBetterBlues - 10 maj 2006 20:02

Do you believe this?Jag gråter inte jätte ofta, det händer mest vid bröllop och lyckliga slut i filmer, och nu försöker jag hålla tårarna borta, men det är svårt. Det där kanske var lite överdrivet, men det känns som vi gjort slut. Men hur fan kan man göra slut med någon man inte ens kännt i en vecka?? Jag träffade en skön förortsguss i lördags. Vi klickade direkt och började prata en massa om allt och ingenting. Vi träffades i söndags, måndags och idag. För första gången på jävligt länge kände jag mig tillfreds med situationen. Ingen stress, inga små fel jag hakar upp mig på, sommaren är på väg och allt känns ljust och trevligt. Men så idag, på väg till middagen, så märkte jag att hon var lite frånvarande. Då visar det sig att hon naturligtvis har typ en kille, som hon inte riktigt vet vad som händer med, som inte har tid att träffa henne osv osv. Därför är hon lite avvaktande nu helt plötligt, och vet inte riktigt hur hon skall bete sig. Det bara knöt sig i magen på mig, och den har man ju kännt förrut. Ingen hunger, ingen törst, ingen vilja att göra något, man bara känner knuten i magen. Hård och stabil, japp, den är där fortfarande. Jag är trött på tillfälliga relationer och vill träffa någon, gärna för resten av livet. Den här gången kändes det ganska bra och för en gång skull kändes det som om det inte behövde bli en massa strul innan man kommer igång. Båda verkade vara på samma våglängd. Men icke sa nicke! Jag undrar om jag kan ha misstolkat någonting, men om hon ringer mig 3 gånger om dagen så känns det ju som om hon är intresserad plus att hon alltid vill träffa mig. Stockholm är Europas singeltätaste huvudstad. Det sägs att 50% är singlar. Uppenbarligen spelar jag på fel sida... :) Jag kan inte förstå det, precis som rubriken säger. - MoBetterBlues -

Av MoBetterBlues - 7 maj 2006 23:35

SemesterstökMorgonsol över morgonlandmorgonkvinna i morgonfamnmorgondusch med morgonmanmorgonkyss på morgonstrandFörmiddagskaffe på förmiddagsturförmiddagskram under förmiddagslurförmiddagsvatten från förmiddagsskurförmiddagstid utan förmiddagsurEftermiddagsmat under eftermiddagspalmeftermiddagsgrädde på eftermiddagsbarmeftermiddagssmekning utefter eftermiddagsarmeftermiddagsbad med eftermiddagscharmkvällsbestyr till kvällsäventyrkvällskonversationer under kvällovertyrkvällssmaksensationer från kvällsgarnityrkvällskärleksblickar ger kvällskärleksyrmidnattskyss på midnattsstrandmidnattssex med midnattsmanmidnattskvinna i midnattsfamnmidnattsmåne över midnattsland - MoBetterBlues -

Ovido - Quiz & Flashcards