Direktlänk till inlägg 8 juli 2006

Det daltas med ungjävlarna...

Av MoBetterBlues - 8 juli 2006 09:02

Dom skall veta hutFolkpartiet har dragit igång skoldebatten igen. Det skall skärpas till och ordnas upp. Ohly står i ett hörn och viftar om att alla betyg och läxor skall avskaffas. Persson deklarerar att det inte skall bli mer läxor eller betyg, och sossetanterna svimmar av lycka.Vad faaan är det med er? När jag gick i gymnasiet så snittade vi 30 prov per termin. Att folk gick ut 9:an utan att kunna läsa eller skriva fanns inte. Vissa perioder hade vi 4 prov i veckan, och trots allt det här hann vi alla med att träna, festa, hänga i stan och gå på sociala släkttillställningar. Jag gick i en skola inne i stan, så långa perioder satt jag bara och häckade på tuben.Idag verkar ungarna sitta och trycka i sig choklad och snabbmat, medan dom spelar tv-spel. Stackarna! Det är lite stressigt i skolan nu. Lärarna vill faktiskt veta om man kan skilja på subjekt och predikat. Man kanske skall kunna räkna också. Vad är det för jävla trams?Snorungarna vet inte sitt eget bästa innan de fyllt 18 år. De flesta vet det inte då heller, utan vaknar till vid 25-års åldern. Ungarna skall drillas, testas och ges läxor tills dom kräks. Och lär dom sig inte så får man öppna munnen på dom, och trycka ner informationen så den stannar. Att låta ungdomar gå ut nian utan att kunna läsa och skriva är ett enormt svek. Inte minst mot dom själva. Det finns faktiskt hundratusentals människor som gått en betydligt hårdare skolgång, med större krav, fler prov och kommit ut välbehållna i den andra änden. Människan är lat till sin natur. Att leva i ett kravlöst samhälle kommer skapa enorma problem. Iofs kanske sossarna har tänk till. Ju fler som blir bidragsberoende, för att dom inte kan läsa eller skriva, ju fler potentiella väljare skapas. Facken jublar, ju fler som har problem att utrycka sig, ju fler behöver deras hjälp. På så sätt sitter dom säkra på sina positioner. Ställer man inga krav får man inget gjort. Det vet sossarna och facken också. Dom vill bara ha en skock får som dom kan ställa kraven åt, för att sedan tala om för oss var vi skall bo och vart vi skall arbeta. Ibland tror man att fritt tänkande anses som en fara för samhället...Nämnde jag att jag håller på att smälta bort?- MoBetterBlues -

 
 
Linda Culibrk

Linda Culibrk

8 juli 2006 10:44

MBB, hjälp mig jag vet inte vad jag ska rösta på. det är lite synd om mig, jag är förstagångsväljare, det är en djungel där ute.

http://blogg.aftonbladet.se/251

 
MoBetterBlues

MoBetterBlues

8 juli 2006 10:50

Jag är inte så insatt. Bara irriterad på att saker inte funkar och att regeringen ignorerar det. Men jag skall hjälpa dig, oroa dig inte...

- MoBetterBlues -

http://mobetterblues.bloggagratis.se

 
Tonårsmorsa

Tonårsmorsa

8 juli 2006 11:20

Har lämnat förklaring till vem som är vem nu-sorry! Kram!

http://blogg.aftonbladet.se/33

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av MoBetterBlues - 19 juli 2006 08:05

Det är tydligen svårläst Allt eftersom min läsarkrets (på typ 30 stycken med mig själv inräknat från 3 adresser) ökar så har jag börjat få klagomål. Vissa tycker att det är svårläst här på bloggagratis, speciellt om man vill läsa flera inlägg i ra...

Av MoBetterBlues - 16 juli 2006 01:19

Tesen håller inte Selda pep lite och hoppades att allt skulle försvinna. Selda lilla, det försvinner inte. Om jag vore ointelligent skulle jag ställt mig upp och skrikit seger nu, men så som jag känner Selda så kan hon slå tillbaka ur en arg bakfy...

Av MoBetterBlues - 13 juli 2006 14:03

Upp till bevis I dagens DN på stan så läser jag Selda säger på sista sidan. Jag har återgett artikeln här iom att den inte finns på nätet. Selda säger: Kom igen, killar Av någon anledning försvinner mina killkompisar under mystiska omst...

Av MoBetterBlues - 12 juli 2006 11:48

Tidskoll [url=http://www.yugop.com/ver3/stuff/03/fla.html]Sudda sudda sudda[/url] - MoBetterBlues -...

Av MoBetterBlues - 11 juli 2006 15:23

Don't try this at home, kids! [url=http://tv.feber.se/2006/07/galet_trick.html]Jasså, det där gamla tricket![/url] - MoBetterBlues -...

Ovido - Quiz & Flashcards