Alla inlägg den 3 juli 2006

Av MoBetterBlues - 3 juli 2006 20:44

Om inte sossarna tror att det finns, finns det inte"Gör din plikt, kräv din rätt" löd arbetarpartiets slogan under det tidiga 1900-talet. I dagsläget är det bara kvar en småfet, högavlönad, godsägande partitopp som mer än gärna tar den snaskiga gräddfilen till livets smaskigheter.Jag är innerligt trött på att Patron Persson ständigt deklarerar att han minsan inte tror att någon utnyttjar systemet. Detta trots att det bevisas gång efter annan. Jag känner en handfull polare som under olika tider i sina liv, levt i systemet. I detta fall menas a-kassan, soc, sjukskrivning eller svartjobb. Jag känner flera läkare som, gång på gång, sett Försäkringskassan sjukskriva folk utan att ens undersöka fallet. Det värsta jag hört, var när min kompis kom ner till Arbetsförmedlingen efter ett år som arbetslös och pga. att handläggaren inte orkade kolla på hans fall så fick han till svar "jamen, ta ett år till". SMACK! Case closed.Insiders granskning av sjukfrånvaron visade klart och tydligt att dom största sjukskrivningsområdena alltid låg i kommuner där socialdemokratin är djupt rotad. En kille som blev intervjuad (om han nu var från Försäkringskassan eller AMS låter jag vara osagt) skrockade lättsamt och sade "ja, dom är väl lite för bra på att ta ut sin rätt helt enkelt". I socialdemokratins Sverige så finns det inga förtidpensionärer som kan eller vill jobba, inga sjukrivna som kan jobba, inga socialbidragsfall eller a-kassenissar som lever i systemet för att det är bekvämt... Detta till trots att de själva utnyttjar bristerna i systemet för egen vinnings skull. Så, jag som då har arbetat både extra, full tid och sedan 6+ år, full tid plus mitt eget företag, funderar nu på att skörda det jag sått. Ett par år i sytemet borde gör mig gott. Sen kan jag jobba lite vid sidan om för att boosta upp min marginal. Det som sossarna inte vill se finns ju inte. Så länge systemet låter sig utnyttjas kommer folk att utnyttja det. That's the double truth, Ruth!Don't hate the player, hate the game!- MoBetterBlues -

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards